Salam JIHAD..

Selamat datang ke Blog Syu'aa'ulbashirah..

Moga anda semua sentiasa di bawah lembayung rahmat ALLAh..

Moga anda semua mendapat sedikit manfaat daripada entri yang tersiar di dalam blog ana ini.. (",)

KENANGAN BALIK UMAH KAK DILA DI MELAKA:-)

Assalamualaikum...
Segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam, dan selawat dan salam keatas Rasulullah, ahli keluarganya, para sahabat dan pengikut jalanya sehingga hari akhir..


Baik..
kali ni aku nak cerita pada korang semua pengalaman aku beli RFC di melaka..baca dan fahami betul-betul ok..

HARI PERTAMA DI MELAKA

Begini ceritanya..pada 8/5/2010 hari sabtu aku telah ke rumah kak dila di melaka..waktu tu aku bertolak dengan kak dila jam 8.30mlm..cadangnye nak bertolak pukul 5.30 ptg..macam mana masing-masing boleh terlena ..xperlah ALLAH bagi kami rehat sebelum memulakan perjalanan..ALHAMDULILLAH kami segar dalam perjalanan pulang ke melaka..(aku pergi umah kak dila bukan saje-saje tau..kami ada misi 0132447939..hahaha)

kak dila tanya "RFC bukak lagi tak sekarang"..aku jawab "bukak lagi kak"..

apa lagi tanpa melengahkan masa kami menuju ke mydin..bukan nak shooping beb, nak pergi RFC ni..kena pergi mydin dulu baru jumpa RFC..wah siap cucuk duit tu...semangat xkami...???RFC punya pasal aku sanggup habis kan duit tuk dapatkan tuk aku makan..kami pun naiklah tangga bergerak...sampai jer depan pintu RFC perut dah tarik-tarik suruh masuk..kami memandang seorang gadis yang berbaju t-shirt labuh warna hitam oren,berseluar hitam..berkasut hitam tertutup dan bertudung labuh yang sedang menyusun kerusi...kami perhatikan die tuk beberapa minit..(mungkin dlm dua minit gak lah)..mungkin die perasan kami tengok die bukan main lame lagi..gadis itu pun menyapa kami..

"ye kak"tanya gadis cute itu...kami pun jawab "kami nak beli RFC,ada lagikan...(dalam hati berbisik "mintak-mintak belum habis lagi..fuhhh)".."maaf kak dah habis"..

waaaaaawaaaaaaaaaaaaawaaaaaaaa dah habis:-(..tak dapat di selamat..kami pun melangkah keluar RFC dengan perut berlagu-lagu menyanyikan lagu ntah paper..di sebabkan RFC habis perut pun merajuk dengan berlagu yang bercampur-campur membuatkan tuan badan pening kepala mendengarnya...

Kami berjalan menuju ke kedai restoren mamak..aku bertanya pada kak dila"kak kedai mamak ni islam ker..??tukang masaknye islam x??..kak dila jawab "islam,bolehlah dik..akak yakin.."

di sebabkan aku xyakin aku terus ikut kak dila masuk kedai mamak tu tuk tengok logo,lesen dan tukang masak dengan pekerjanye sekali...bila di lihat pekerja-pekrja nya lulus kpt wawawawa...kami pun duduk di barisan ketiga dari depan tv..kebetulan malam tu ad perlawanan bola england..aku memang peminat bola..apa lagi memang kusyuk la aku tengok...akhirnya kami makan di kedai mamak...

INI BARU HARI PERTAMA DI MELAKA..ADA SATU HARI LAGI...

HARI KEDUA DI MELAKA

Hari kedua ni kami cadang nak balik pukul 3ptg(sbb nk kejar ayam organik RFC,supaya xterlepas ke tgn org lain)..tapi di sebabkan misi kami belum selesai kami tarik masa hingga pukul 9mlm baru kami beredar dari rumah kak dila..kami dah nekat, kali ni kami akan pastikan dapat beli RFC tuk perut kami yang merajuk dari semalam lagi gara-gara RFC habis..kak dila pecut kereta dengan 140k/m...macam naik kereta sport jer..hahahahahaha...sampai je mydin kami terus menuju ke kedai RFC..tepat jam 9.50mlm kami di kaunter pembelian..

kakak tu tanya.."ye kak nak tempah apa"..kak dila yang order..aku tolong tunjuk jer nak apa...hihihihi..."bagi saya 2 set jambo"..kakak kaunter pun balas "maaf kak ayam habis,tinggal 3 ketul je"..

(kalau dah tinggal 3 ketul macam mana nak buat jambo beb)...kak dila pandang aku, aku pandang kak dila..sekali lagi kami di uji..kak dila ambil keputusan untuk membeli semua sekali apa yang tinggal..ffffuuuuhhhhh aku bagaikan xpercaya apakah benar apa yang aku dengar dan lihat ini...

Dari 3orang sahaja yang berada di kaunter tadi bila dengar jer kami beli semua yang berbaki semua staff-staff kat situ keluar..mana xnye mestilah nak tengok pelanggan mana yang memudahkan kerja mereka..bila dah licin di jual sonanglah mereka nak membasuh..BETUL X...?????

Akhirnya kami berjaya memujuk perut kami tuk di beri makan MAKANAN yang HALAL TOYYIBAH dari keluaran makanan HPA(RFC)...balik memang best...sepanjang perjalanan kami makan RFC cukup tenang..

kepada pembaca sekalian apa tunggu lagi..ramai-ramai pakat-pakat serbu RFC tuk rasai sendiri kenikmatan makanan keluaran HPA..memang sedap dan HALAL 100%....

MAKAN RFC JANGAN TAK MAKAN RFC:-)

0 ulasan

Post a Comment