Salam JIHAD..

Selamat datang ke Blog Syu'aa'ulbashirah..

Moga anda semua sentiasa di bawah lembayung rahmat ALLAh..

Moga anda semua mendapat sedikit manfaat daripada entri yang tersiar di dalam blog ana ini.. (",)

SEDIKIT CORETAN

Assalamualaikum buat para pembaca yang budiman

Segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam, dan selawat dan salam keatas Rasulullah, ahli keluarganya, para sahabat dan pengikut jalanya sehingga hari akhir..

Dulu masa waktu belajar teringin sangat nak kerja.sbb pikir bila dah kerja dapat duit, boleh beli apa2x yang kita suka.tapi sekarang bila dah kerja mula rindu saat belajar..biasalah manusia semua nak.tak cukup-cukup apa yang ALLAH dah bagi.nak memenuhi hati memanglah tak mungkin.tapi apa yang dah di bagi kena gunakan sepenuhnya.

Masuk ni dah 2 bulan aku kerja..di mana aku kerja tu rahsia(SIR..hehehe)hari genaplah 2 bulan aku bekerja.tak sangka jugak aku boleh tahan bekerja.biasalah orang lasak apa-apa kerja pun boleh buat.cuma orang tengok kadang-kadang tak manis.nak buat macam mana dah gaya kita macam ni terima jerlah..boleh bayang tak kalau orang lasak kena suruh pakai kasut bertumit..perghhh aku memang tak dapat bayang aku yang kena pakai kasut bertumit..leceh betul..silap-silap aku pegang je kasut tu jalan guna stokin lagi mudah.ada ke bos aku suruh aku tukar cara aku berkasut..tak derlah aku nak ikut.sebaik bos aku baik hati dia izin aku guna kasut sport.hahahaha..

korang kalau nak kerja cari yang bos sporting tau.senang hidup korang..kerja pun fun.taklah stress.bila dah kerja ni masa dengan family pun kurang sangat.sepatutnya kita yang jenguk mak ayah..ni terbalik pulak, mak ayah jenguk kita.(bukan anak manja)sebab kalau mereka rindu adeq aku, mereka akan lawat aku sebab muka kami sama(macam kembar)adeq aku kat mesir tu yang parents aku tak boleh jenguk.jenguk aku pun jadilah.lepas jugak rindu mereka pada adeq aku tu..

kalau dah kerja ni masa kita dengan masyarakat kurang.sebab kita fokus pada kerja masyarakat terabai..tak caya!!!!!ok masuk kerja katalah pukul 10pagi habis pukus 10malam.balik dah penat.terus ada kat rumah.nak tengok orang pun tak larat macam mana nak bersama dengan masyarakat.hari minggu sure lah tak pergi mana2x..sebab isnin-jumaat kerja sekuat tenaga.hari minggu nak betulkan urat jugak..so persoalan di sini PERLU KERJA @ TIDAK PERLU KERJA...?????fikir2xkanlah...kalau tak kerja macam mana nak dapat duit..

aku rindukan pada suasana bersama sahabat-sahabat seperjuangan...korang pun mesti rindu saat yang aku katakan ni kan..bekerja bersama..suka duka bersama..meeting bersama..macam2x lagi bersama..kenangan bersama kalian memang tak akan aku lupa..

JADI PAKAT-PAKATLAH MENCARI TEMAN YANG BOLEH BERSAMA SAMADA WAKTU KITA SUSAH ATAU SENANG..BILA MELIHAT DIA KITA INGAT ALLAH..ITULAH SEBAIK2X SAHABAT..

1 ulasan

  1. Mohamad Rijaludeen bin Mohamad Anwar  

    kalau ditulis dengan huruf dan jarak yg besar serta warna yg menarik tentu lebih mudah dibaca... apapun syukran..

Post a Comment