Salam JIHAD..

Selamat datang ke Blog Syu'aa'ulbashirah..

Moga anda semua sentiasa di bawah lembayung rahmat ALLAh..

Moga anda semua mendapat sedikit manfaat daripada entri yang tersiar di dalam blog ana ini.. (",)

YA ALLAH....KUATKAN TUAN GURU NIK AZIZ

Bismillahirrahmanirrahim. Setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Ilahi atas nikmat iman dan Islam yang dianugerahiNya menerusi RasulNya yang mulia Nabi Muhammad s.a.w. Selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah s.a.w, para sahabat,keluarga dan para pengikut baginda.

Alhamdulillah aku masih di beri kesempatan oleh Allah s.w.t untuk aku teruskan menulis atikel-atikel bagi mengisi didalam blog aku yang tidak sehandal blog-blog sahabat-sahabat seperjuangan dan blog-blog orang lain..Syukur , Alhamdulillah..

Dalam kita meniti hidup kita didunia ini, bermacam perkara kita nak capai.ADAKAH SEMUA TERCAPAI???kalau mengikut hati,nafsu,emosi kita perkara-perkara itu nak juga kita capai. Sama ada baik perkara itu ataupun tidak baik perkara yang kita nak capai. Bila hati inginkan sesuatu pasti kita berkeras untuk capai. Bila sudah dapat kita akan seronok dan gembira..tapi adakah hati orang lain rasa macam kita rasakan… sesungguhnya Allah s.w.t sahaja yang berhak menentukan tiap sesuatu..
Bila kita lihat politik di Malaysia sekarang amat-amat mereka menggunakan kejahilan akal fikiran mereka dalam menentukan nafsu mereka tercapai dalam menjatuhkan musuh mereka .. bila kit abaca di akhbar-akhbar keluaran Malaysia banyak menyentuh isu-isu politik yang berlaku sekarang.

APAKAH ISU POLITIK YANG TERKINI??????

Dalam keluaran akhbar KONSEP ERA PAKATAN bertarikh 1-15/12/2009 dipasarkan, di muka depan akhbar tersebut bertajuk AGENDA BN aibkan NIK AZIZ..apa yang telah mereka mainkan isu ini sehingga menjadi besar..umno menggembar-gemborkan tentang tuan guru NIK AZIZ… bermacam-macam tuduhan di lemparkan keatas beliau…apakah kita lupa siapakah dia NIK AZIZ ini…beliau bukanlah calang-calang manusia di kalangan kita..SIAPAKAH BELIAU????

Beliau adalah ulama’..ingatlah, ulama’ ni kita tidak boleh buat main-main..kalau orang bukan islam boleh hormat tuan guru NIK AZIZ kenapa tidak kita yang beragama islam ni..sepatutnya kita lebih hormat beliau berbading dengan mereka yang bukan islam..tapi terbalik pulak..buruk padahnya kalau kita menganiaya ulamak’..darjatnya sangatlah tinggi..

ISU APA YANG TELAH BN MAINKAN???

Mari kita lihat sejauh mana umno dapat memperdaya masyarakat khususnya Malaysia..mereka mengatakan NIK AZIZ perlu bagitau siapa yang akan menggantikan beliau sebagai MB..Berkenaan pula isu perletakan jawatan menantu NIK AZIZ…Dalam isu ini, Husam juga di kaitkan…Doa kehancuran BN…apa yang umno nak sebenarnya ni…..


ADENDA BN AIBKAN NIK AZIZ

ISU
-) Tajaan ke Mekah
-) Perletakan jawatan menantu TUAN GURU NIK AZIZ
-) Tekan TUAN GURU NIK AZIZ untuk senarai pengganti
-) Husam dikaitkan
-) Doa kehancuran BN

TUJUAN
-) Elak tuntut royalty minyak
-) Elak isu pengakuan Bala di perbesarkan
-) Cubaan aibkan TUAN GURU NIK AZIZ
-) Cubaan lambatkan uniti PR dibentuk

Dalam kenyataan Kit siang dalam menyokong NIK AZIZ terus menjadi MB..“ kami dalamDAP sentiasa member sokongan kepada NIK AZIZ dalam memastikan rakyat KELANTAN dan seluruh rakyat di Negara ini akan mencapai kemakmuran dalam memastikan politik baru masa kini akan dapat dinikmati”

“Kita juga faham mengapa BN cuba merosakkan imej TUAN GURU kerana disaat PR sedang berusaha untuk mewujudkan uniti PR maka usaha untuk menggagalkan gabungan ini juga sedang hebat dilakukan oleh mereka”..kata Anthony dalam akhbar KONSEP ERA PAKATAN….
Sudah terang lagi bersuluh apa yang BN lakukan ini adalah sia-sia dan membuang masa..lebih baik kalian fikirkan bagaimana nak selesaikan masalah rakyat yang semakin teruk diambang kemusnahan..dari memikirkan macam mana nak jatuhkan ulama’ kita..TOLONGLAH BN……………..!!!!!!! jangan jadi hamba kepada AMERIKA latnatullah..jangan di anjing kurapkan oleh AMERIKA,YAHUDI @ ZIONIS..jangan nak masuk duit di poket sendiri je..tapi kerja tak jalan…bak kata pepatah UMNO @ BN umpama cakap banyak tapi kerja sikit..meeting punyalah gempak,tapi kerja hampeh…kalau nak jadi UMNO @ BN yang berkualiti kena BUAT KERJA…

NASIHAT LUKMAN AL-HAKIM:


“Wahai anakku! Ambillah harta dunia sekadar keperluanmu dan nafkahkanlah yang selebihnya untuk akhirat. Jangan engkau tending dunia ini ke bakul sampah. Kelak dirimu akan menjadi pengemis yang menyusahkan orang lain. Sebaliknya jangan engkau peluk dunia ini dengan meneguk habis airnya, kerana sesungguhnya semua yang engkau makan dan pakai itu adalah tanah belaka. Jangan engkau bertemankan orang bodoh dan bermuka-muka kerana mereka akan membahayakan dirimu sendiri.”


ALLAH TAK PERNAH HARAPKAN SESIAPA PUN UNTUK MEMBAWA UGAMA-NYA…KITA PERLUKAN ALLAH

0 ulasan

Post a Comment