Salam JIHAD..

Selamat datang ke Blog Syu'aa'ulbashirah..

Moga anda semua sentiasa di bawah lembayung rahmat ALLAh..

Moga anda semua mendapat sedikit manfaat daripada entri yang tersiar di dalam blog ana ini.. (",)

MALAYSIA SEMAKIN PARAH

ASSALAMUALAIKUM

salam sejahtera buat para pembaca yang budiman..setinggi-tinggi syukur kita panjatkan kepada ALLAH S.W.T kerana diberi nikmat yang paling besar sekali iaitu nikmat iman dan nikmat islam..ALLAHAMDULILLAH..selawat dan salam buat kekasih ALLAH yang paling di cintai BAGINDA MUHAMMAD S.A.W serta para sahabat-sahabat nabi..


kalau kita baca buku sirah-sirah nabi banyak menginsafkan diri kita..bila di hayati dan di fahami pasti kita akan ikut apa yang nabi ajar pada kita.APA SEBENARNYA SAYA NAK SAMPAIKAN ATIKEL PADA KALI INI??????

"Barangsiapa menetang Rasul sesudah nyata petunjuk baginya dan mengikuti bukan jalan orang-orang mukmin, nescaya Kami angkat dia menjadi pemimpin apa yang dipimpinnya dan Kami masukkan ke dalam neraka jahanam. Itulah seburuk-buruk tempat kembali"

(4:115)

setiap pagi saya akan ke kedai N&Z untuk membeli surat khabar sebelum masuk kerja. setiap hari bila baca jer pasti ada sahaja berita tentang kes bunuh, kes rogol, kes liwat, kes pecah masuk umah dan bermacam-macam lagi kes yang menakutkan pada zaman yang serba moden ini. Agaknya lagi moden negara MALAYSIA ni lagi nak banyak gejala-gejala dan kes-kes yang agak kritikal tahap melampau ni..

baru-baru ni sahabat dan sahabat saya lepak sambil minum-minum petang. Dia cerita "kak dhiyaul ada baca berita tak tentang bayi di bakar dalam tempat sampah"..




"tak ada pulak akak baca berita yang sangat sadis tu, perempuan jalang mana yang tak der otak bakar bayi yang tak berdosa tu muna"..

"ntahlah kak, saya pun geram jugak bila baca berita tu, satu dia dah berzina dosa dah kat situ.kalau ye pun tak nak bayi tu letaklah kat surau ker kat mana-mana tempat yang selamat, ada je orang yang nk pelihara bayi tu kan kak.bila perempuan jalang tu bakar berganda-ganda dah dosanya..masyaALLAH.."

"gila betul betina tu, sanggup dia bakar anak dia sendiri.."

Kalau muna tak bagitau berita ni pada saya mungkin saya tak tau kes bayi mati di bakar ibu sendiri.. apa lagi pembaca berita-berita sekarang..ohw ye, kes humairah kan.ingat tak kes dia macam mana??? fuhhh binatang pun sayang anak, nikan manusia boleh pijak-pijak anak..kalau ye pun anak tiri sekalipun janganlah anggap budak kecil tu sampah @ binatang..binatang tak der otak manusia ada otak..tapi yang mana paling sayang anak?? sudah tentu binatang.. manusia otak letak kat lutut sebab itu tak ada belas kasihan dan kasih sayang dalam diri jantan yang bunuh humairah.

tapi bagi saya paling kejam lagi manusia yang membunuh altantuya..ini lagilah memang tak ada otak langsung..sanggup bom manusia ni boleh dikira bodoh punya orang..tapi sampai sekarang kita tak tau sapa pembunuhnya..tak apa pembaca kalau kita tak tau di dunia, nnti di mahkamah ALLAH kita akan saksikan beramai-ramai siapa pembunuh yang mengebom manusia..tumnggulah azab ALLAH kelak..ko boleh terlepas bebas, tapi bila kau berjumpa ALLAH segala akan terungkai segalanya.. saya tzk sabar nak tengok sapa yang bom mansia.

dunia sekarang semakin uzur dah sampai penghujung hayatnya...adakah kita bersedia berjumpa pencipta kita pembaca..ALLAH sangat rindu doa hambanya...ALLAH sangat rindu hambanya bangun solat malam...cuba kita letak ALLAH di hati kita..janganlah letak ALLAH hanya sewaktu solat semata..salah lah tu..bila kita letak ALLAH di hati kita, segala perbuatan jahat yang kita nak buat kita akan fikir dua tiga kali, samada kita mahu buat @ tidak..

saya mencadangkan kerajaan khususnya kepimpinan NAJIB dan konco-konconya buat inisiatif untuk mengubah baik semula malaysia.. jangan dok pikir pembangunan semata..akhlak dan sahsiah anak muda perlu di titik beratkan..jangan membuang duit pada perkara yang tidak berfaedah..tapi saya setuju kalau NAJIB nak buang duit sebab nak buat pogram untuk anak-anak muda itu tak per..penyerapan tentang ilmu agama di rancangan-rancangan di tv perlu banyakkan dari rancangan menyanyi yang melalaikan lagi membosankan..siaran-siaran rancangan yahudi perlu di tolak habis dari di tayangkan di tv..susun rancangan mengikut waqi' MALAYSIA..ingat NAJIB kita semakin parah sekarang..kalau ANDA tidak mengambil sebarang jalan penyelesaian secara serius kita akan menjadi negara yang miskin dengan akhlak islam dan rugi..kerana apa kita adalah negara islam apa yang diwar-warkan dulukan...FIKIRKANLAH..

(ceh macamlah NAJIB baca atikel aku ni..hahaha..)

kadang-kadang kita nak keluar rumah pun dah semakin tak selamat sekarang...kalau kat rumah pun dah tak selamat apalagi kat luar rumah..sah-sah memang tak selamat..agaknya kita semua kena buat rumah besi..susah sikit perompak nak masuk rumah..tapi kalau dah ALLAH kata "kunfayakun" jadi jugakkan..paper pun sama-sama kita ambil kisah @ ambil peduli sekeliling kita dengan segala yang terjadi..sama-sama umat islam berganding bahu untuk saling bantu membantu..

ISLAM MEMIMPIN MANUSIA


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

2 ulasan

  1. L Bro M  

    huh.. gaya penceritaan yg menarik =).. tapi gambar tu x jelas lagi.. apa sbnarnya.. mmm.. jgn bimbang jika izinNYa najib baca la post puan ni,,,huhu

  2. Muhammad Syahmi  

    kalau najib xbace sekalipon, malaysian voters mesti ada yg terbace, contohnye mamat yg namanya Syahmie nih... hehehe... doa2kanlah yg mamat Syahmie ni xundi dia nnti...

    Doakan tau...

Post a Comment